Rozbudowa szkoły podstawowej w Nadmie

Projekt: 2018 – 2019

Powierzchnia użytkowa: 4 400 m2

Zespół: Marcin Mostafa, Natalia Paszkowska, Michał Kielian, Krzysztof Mazanek, Ryszard Rychlicki, Agnieszka Kacprzak, Katarzyna Jarmołowska

Szkoła we wsi Nadma po rozbudowie będzie wielofunkcyjnym ośrodkiem edukacyjnym dla uczniów, a także centrum lokalnym dla szerszej społeczności pozaszkolnej.
Jej rozbudowa zakłada powstanie szkoły podstawowej z blokiem sportowym, a także budynku strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej wraz z Centrum Edukacyjno-Kulturalnym. Poszczególne funkcje zostaną połączone w spójną całość za pomocą tematycznych atriów umożliwiających swobodny przepływ pomiędzy zróżnicowanymi przestrzeniami.

Atrium pomiędzy centrum Edukacyjno-Kulturalnym i szkołą stanie się placem publicznym łączącym dwa budynki we współzależny układ. Wewnątrz szkoły znajdą się dodatkowe dwa atria powiększające przestrzeń sprzyjającą spędzaniu wolnego czasu: rekreacyjne przy strefie komunikacji oraz zielone przy stołówce i świetlicy. Dzięki zróżnicowanym formom dziedzińców użytkownicy będą mieli możliwość wybrania przestrzeni, która najbardziej odpowiada ich potrzebom.

Projekt budynku szkoły oferuje przestrzenie wielofunkcyjne i elastyczne, m.in. sale na planie zbliżonym do kwadratu, w których układ można łatwo dostosować do zmieniających się potrzeb użytkowników. Aby zapewnić dzieciom i nauczycielom idealne warunki do pracy, sale będą doświetlone dwustronnie – od strony elewacji oraz za pomocą świetlików w dachu, które z zewnątrz dodatkowo nadadzą architekturze budynku niepowtarzalny charakter.

Mobilne ściany sal pozwolą na łączenie pomieszczeń w jedno większe, czy stworzenie dodatkowego otwarcia pomiędzy atriami i uzyskanie jednej, dużej przestrzeni na potrzeby większych wydarzeń szkolnych lub lokalnych. Elastyczność i zdolność adaptacyjną w ciągu całego cyklu użytkowania budynku zapewni zastosowana konstrukcja. Bryła budynku istniejącego oraz nowych części zostanie połączona zadaszeniem biegnącym wokół budynku wzdłuż głównych ciągów komunikacyjnych.